Ook als u uw woning wilt verhuren, moet u zich goed voorbereiden. Bij elke stap is zorgvuldigheid geboden. Wetgeving, huisvestigingsvergunning, puntentelling, energielabel en bijvoorbeeld een verhuurbeding in uw hypotheekakte kunnen voor u vervelende gevolgen hebben indien hier vooraf niet zorgvuldig over is na gedacht.
Omdat iedere verhuur vraagt om een specifieke aanpak, zetten wij in overleg met u alle middelen in die tot het gewenste resultaat kunnen leiden. Het gaat namelijk om maatwerk waarbij de procedure zorgvuldig wordt afgestemd op uw persoonlijke wensen en de marktsituatie ter plaatse.
Indien u van plan bent om uw woning op korte termijn te verhuren neem dan geheel vrijblijvend kontakt met ons op. Dit kan zowel telefonisch (070-3615080) als middels per mail (info@woltershousing.nl ).
Wolters Housing B.V. bemiddelt voor woningzoekenden bij het vinden van een geschikte woning.
Lees hier hoe u in 7 stappen uw woning onder de aandacht van onze woningzoekenden kan brengen en leegstand kan beperken!
1. Opname
De opname van de woonruimte kan persoonlijk na een afspraak in de woonruimte plaatsvinden maar ook telefonisch of schriftelijk worden afgehandeld. Heeft u nog niet eerder samengewerkt met Wolters Housing? Wij stellen ons graag persoonlijk of telefonisch aan u voor. Tijdens een persoonlijk gesprek leggen wij onze unieke werkwijze aan u uit. Vervolgens zullen wij tot in detail de woning(en) die u wilt verhuren met u bespreken. Hierbij worden alle eigenschappen en bijzonderheden van de woning(en) opgenomen. Uiteraard kunt u tijdens het gesprek uw wensen en eisen wat betreft geschikte kandidaat huurders aangeven.
2. Marketingacties
Na opname en bevestiging van de met u gemaakte afspraken, plaatsen wij uw woonruimte op onze website. Daarmee houden de marketingacties omtrent uw woning uiteraard niet op. De door u verstrekte gegevens van de woonruimte worden verwerkt in ons bestand. De kenmerken van uw woonruimte worden getoond op de Wolters Housing website. Uw woonruimte wordt getoond op websites waar we mee samenwerken. Uw woning wordt dan dagelijks bij meer dan 3.000 unieke bezoekers per dag onder de aandacht gebracht. Daarnaast zal uw woonruimte doorgaans met een raamadvertentie worden aangeprezen in de etalage van de onze vestiging. Indien mogelijk hangen wij posters/ borden op in de woning. Indien gewenst plaatsen wij ook externe advertenties. Buiten deze standaard acties bieden wij meerdere marketingmogelijkheden. Wij kunnen u hierover informeren en vrijblijvend een voorstel doen.
3. Match
De gegevens van de woningzoekende waarvoor wij bemiddelen worden gekoppeld aan de gegevens van de door u aangeboden woonruimte. De gegevens van de woningzoekenden waarvoor wij bemiddelen worden gekoppeld aan de gegevens van de door u aangeboden woonruimte. Valt uw woonruimte binnen de zoekcriteria / woonwensen die de huurwoningzoeker heeft aangegeven en komt deze zoeker qua profiel (inkomen, aantal personen en werkend / studerend, huisdieren) in aanmerking volgens de door u gestelde wensen en eisen? Dan bieden we deze woning gelijk aan per e-mail, SMS en of telefonisch. Het aantal kandidaten dat geïnteresseerd is in uw woonruimte kan sterk variëren. Zodra er geïnteresseerde kandidaten zijn gevonden maken wij afspraken voor bezichtigingen. Een bezichtiging kan plaatsvinden met één persoon of juist met een aantal geïnteresseerde tegelijk.
4. Bezichtiging
Vervolgens plant Wolters Housing een bezichtiging van uw woning. De bezichtiging wordt begeleid door een medewerker van Wolters Housing. Wij houden u op de hoogte van het resultaat. Om snelle actie te kunnen waarborgen, hebben wij een sleutel van de te verhuren woning nodig. Als uw woonruimte nog bewoond wordt, nemen wij contact op met de huidige huurder om afspraken te maken voor een bezichtiging.
5. Voorstellen kandidaat-huurder(s)
Na een geslaagde bezichtiging stellen wij de kandidaat huurder(s) aan u voor. Deze kandidaat huurders zijn geselecteerd op basis van de door u gestelde eisen. U bent degene die uiteindelijk de beslissing neemt of u wel of niet akkoord gaat met een voorgestelde huurder.
6. Huurovereenkomst
Wolters Housing zal tevens de huurovereenkomst opstellen en de incheck / sleuteloverdracht regelen.
In de huurovereenkomst die Wolters Housing opstelt, worden de standaard gegevens opgenomen. Eventuele bijzondere bepalingen die u zelf aangeeft zal Wolters Housing met de kandidaat huurder bespreken en indien de kandidaat huurder ermee instemt, in de huurovereenkomst verwerken. Hierna zullen wij de overeenkomst met alle betrokken partijen bespreken. Wolters Housing zal tevens toezien op ondertekening van de overeenkomst door de huurder, en op de sleuteloverdracht. De eerste huur en borg wordt voor u geïnd en Wolters Housing stort het bedrag, indien alles akkoord en ontvangen is, naar u door binnen 10 werkdagen na ontvangst.
7. Oplevering
Let op: deze laatste stap geldt alleen in specifieke gevallen. Bij de eindinspectie lopen wij dan samen met de huurder(s) de woonruimte door. Hierbij stellen we een inspectierapport en waar nodig een inventarislijst op.
Indien u interesse heeft in onze diensten, of u wenst gewoon eens van gedachten wilt wisselen, neemt u dan gerust contact op met ons kantoor.
Wolters Housing "Woon Professionals". Bel nu 070-3615080 of mail info@woltershousing.nl voor gratis informatie.